Deník malého poseroutky: Poslední kapka

Autor knihy: Jeff Kinney

Autor recenze: František Fronk

Jedná se o třetí pokračování populárních deníkových zápisků dvanáctiletého Grega, které jsou doplněné komiksovými ilustracemi. Začíná nový rok a Greg si dává novoroční předsevzetí, že bude ostatním radit, jak mají být lepší. Sám to ale pořádně neumí. Jeho táta Frank si z Grega přeje vychovat pořádného chlapa, a proto ho přihlásí na fotbalový trénink. To ale není nejlepší tah. Táta mu pohrozí vojenskou akademií, která by trvala přes celé prázdniny, a Greg tuší, že musí něco vymyslet.

Deník malého poseroutky napsal americký spisovatel a režisér Jeff Kinney. Napsal spoustu zábavných knih pro mládež. Proslavil se především úspěšnou sérií o poseroutkovi a do dnešního dne vyšlo již 16 dílů. Tyto knihy jsou představovány jako vtipná a zábavná literatura psaná kombinací spisovného a nespisovného jazyka.

Celý děj se tedy odehrává okolo Grega, který chodí do osmé třídy a není ve škole moc oblíbený. To neznamená, že se o to nesnaží, ale vždy, když chce udělat něco správného, všechno pokazí. Jeho táta Frank s ním ztrácí nervy. Má problém i s tím, že Greg často sedí u počítačových her, a Frank chce, aby sportoval a byl více jako muž. Frank nutí Grega hrát fotbal a chodit do skauta. Gregovi to také moc nejde ve škole a jeho máma Susan, která mu často pomáhá s úkoly, odjede dokončit vysokou školu. Frank se rozhodne, že dá Grega do vojenské akademie, a Greg už nejspíš nemá šanci se z toho vyvlíknout.

První kniha vyšla již v roce 2007 a série o poseroutkovi patří mezi populární literaturu pro děti a mládež. Její komiksová forma je přístupná nejen čtenářům, ale i těm, kteří knihy pravidelně nečtou. Kniha má skvělý děj a čtenář se do ní přímo zamiluje. Hlavní postava knihy Greg má potenciál být skvělý a úspěšný, jenže se mu to nedaří, proto kniha čtenáře tak baví.