Deník malého poseroutky

Autor knihy: Jeff Kinney

Autor recenze: Matyáš Berkovič

Kdyby tě napadla otázka, proč číst tuhle knihu, tady ti to řeknu. Díky tomu, že je kniha dost lehká na čtení, tak ji můžeš číst kdykoli a kdekoli. Poseroutka nemá těžká slova nebo složité zápletky. Je napsaný písmem, které vypadá jako ručně psané, a moc příjemně se čte. Ale fakt, že je kniha lehká, neznamená hned, že je i hloupá, ba naopak je napsaná dobře, vtipně, občas i nudně.

Deník malého poseroutky napsal Americký autor Jeff Kinney. Je to nejen spisovatel, ale i designer online her nebo také tvůrce Poptopic.com, což je podle časopisu Time jedna z 50 nejlepších webových stránek světa. Jeho knihy se objevily na první příčce žebříčku bestsellerů. Jeff napsal za 14 let 16 dílů Poseroutky, a hlavně díky tomu je podle časopisu Time jeden ze 100 nejvlivnějších lidí na světě.

Kniha nemá jednu hlavní zápletku, jádrem je to, že Greg (hlavní postava) je drzý, egoistický a moc si o sobě myslí. Každá kapitola vypráví jiný příběh. Události v této knize jsou normální situace ze života. Tak například Greg přijde o svého nejlepšího kamaráda kvůli to mu, že si ten kamarád najde holku. Z mého pohledu se mi zdá, že si autor vymyslí situaci a přepíše ji do knihy tak, jak by ji řešil namyšlený puberťák.

Tahle kniha je skvělá z několika důvodů, například ji může číst kdokoli, od nejmladších až po ty nejstarší. Kniha nemá jeden hlavní příběh, o kterém je celá kniha, jako to bývá u normálních knih. Tím, že sestává z krátkých příběhů, které na sebe moc nenavazují, znamená, že tuto knihu můžeš kdykoli rozečíst a vrátit se k další kapitole třeba za 2 měsíce. Když zapomeneš, co se stalo v poslední kapitole, nijak to neovlivní zbytek knihy. Tyhle lehké příběhy baví celý svět. Potvrzuje to i fakt, že se stále drží na příčce bestsellerů New York Times.

TAK CO, PŘEČTEŠ SI TO??